CAMPANIA Despre campania de promovare

Scopul campaniei este informarea si constientizarea publicului larg asupra avantajelor implementarii proiectului “Extinderea si reabilitarea infrastructurii de apa si apa uzata in judetul Arges”. Acesta include activitati de informare si constientizare care se deruleaza in conformitate cu prevederile regulamentelor Uniunii Europene.
Masurile de informare si publicitate vor fi indreptate in primul rand asupra populatiei judetului Arges si firmelor din zona proiectului, deoarece acest grup tinta este cel care va simti imbunatatirea sistemului de alimentare cu apa/canalizare, fiind totodata si cel care va suporta inconvenientele generate de executia lucrarilor si de cresterea tarifelor.
MESAJ Ce vrem sa transmitem?
Mesajul principal al campaniei este:
O apa curata, o viata sanatoasa!
Prin implementarea acestui proiect, populatia judetului Arges va constientiza importanta unei ape curate asupra calitatii vietii si, implicit, a sanatatii.
Mesajele secundare care vor fi utilizate in campania de informare si constientizare vor avea in vedere transmiterea de informatii referitoare la:
- Imbunatatirea calitatii serviciilor de furnizare apa potabila si a celor de canalizare;
- Imbunatatirea conditiilor de viata a populatiei ca urmare a furnizarii unor servicii de apa/canal la standarde europene;
- Imbunatatirea starii de sanatate a populatiei datorita reducerii poluarii mediului, in special a surselor de apa;
- Necesitatea cresterii tarifelor pentru serviciile oferite de companie ca urmare a investitiilor realizate prin proiectul de finantare;
- Sprijinul financiar nerambursabil din partea UE acordat Operatorului.
OBIECTIVE Ce ne-am propus?
Obiectivele generale ale campaniei de promovare sunt:

- Informarea publicului tinta cu privire la acest proiect prin prezentarea beneficiilor viitoare ale populatiei din judetul Arges, in contextul cresterii calitatii infrastructurii care va asigura atat
imbunatatirea calitatii apei, a serviciilor de canalizare, cat si protectia mediului, in special a surselor de apa; - Asigurarea transparentei gestionarii fondurilor europene nerambursabile prin transmiterea periodica catre publicul tinta a informatiilor referitoare la contributia nerambursabila a Uniunii Europene si la progresul implementarii proiectului in vederea imbunatatirii infrastructurii de mediu din judetul Arges.
Obiectivele specifice sunt:
- Dezvoltarea unui cadru de comunicare deschis si flexibil care sa permita informarea corecta si prompta a publicului asupra stadiului de derulare a proiectului co-finantat prin Fondul de Coeziune, utilizand mijloace de comunicare potrivite pentru fiecare grup tinta;
- Informarea populatiei despre obiectivele, importanta si prioritatile proiectului, asigurand un flux de informatii coerent despre proiect pe toata perioada derularii acestuia;
- Informarea grupurilor tinta asupra problemelor de mediu existente si constientizarea acestora cu privire la beneficiile pe care le vor avea ca urmare a implementarii proiectului co-finantat de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune;
- Constientizarea producatorilor agricoli din mediul rural cu privire la beneficiile utilizarii namolului de la statiile de epurare in agricultura.
GRUPURI TINTA Pentru cine comunicam?
Principalele grupuri tinta identificate pentru campania de promovare a proiectului sunt:
- Populatia judetului Arges, reprezentand majoritatea utilizatorilor finali ai serviciilor SC Apa –Canal 2000 Pitesti SA;
- Clientii directi ai SC Apa –Canal 2000 Pitesti SA (administratorii de bloc, proprietarii caselor, clientii industriali, clientii institutionali)
- Personalul SC Apa–Canal 2000 Pitesti SA (publicul intern);
- Autoritatile centrale si locale implicate in gestionarea proiectului;
- Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara (ADIA);
- Institutiile publice interesate in activitatea operatorului (ARPM Pitesti, DSPA, etc.)
- ONG-urile specializate pe probleme de mediu, asociatiile profesionale, inclusiv sistemul educational;
- Mass – media locala si regionala, ca vector principal de diseminare a informatiei;
- Producatorii agricoli din mediul rural (pentru namolurile de epurare);
- Partile contractuale implicate in implementarea proiectului (supervizorul lucrarilor, constructorii, furnizorii de servicii pentru proiect, consultantul)
- Partidele politice prin reprezentantii locali.
MATERIALE DE COMUNICARE Cum comunicam?
Activitati in cadrul campaniei de promovare:
- 1. Realizarea unui sondaj de opinie in 3 etape (initial, intermediar si final), care sa evidentieze gradul de informare al populatiei in ceea ce priveste proiectul, in etapa initiala. Cel de-al doilea sondaj va indica daca actiunile derulate au impact asupra publicului, urmand ca sondajul final sa se concentreze asupra evaluarii impactului campaniei de promovare;
- 2. Realizarea de materiale informative;
- 3. Actiuni de constientizare: conferinte de presa (2, una de lansare si una de inchidere), briefinguri de presa (5), evenimente specific de informare despre proiect (8) cu distributie de materiale informative, evenimente pentru agricultori si generator de namol (2);
- 4. Publicitate media: difuzare spot TV si spot radio.
Materiale promotionale folosite in campanie:
- Afis
- Banner
- Bloc notes
- Brosura
- Calendar
- Pliant
- Fluturas
- Mapa
- Rollup